Στις 9-1-2016, σε άρθρο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Α. Τριανταφυλλίδη στην εφημερίδα Αυγή με τίτλο “Από την θεωρία στην πράξη” παρουσιάζονται οι “πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία”, όπως ο ίδιος έσπευσε να τονίσει τέσσερις μέρες αργότερα μετά τον σάλο που προκλήθηκε από τις δηλώσεις του.
Αφήνοντας προς στιγμή εκτός τα θέματα περί αντικειμενικής (πάντα) αξιολόγησης καθηγητών και σχολικών μονάδων, αλλά και το θέμα αποδέσμευσης των εργασιακών δικαιωμάτων των απόφοιτων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθηγητών (αφού αυτοί θα πρέπει να περάσουν επιπλέον εκπαίδευση στις Περιφερειακές Σχολές, με δικά τους έξοδα), ας δούμε λιγάκι πως αντιλαμβάνεται ο κ. Τριανταφυλλίδης την Δωρεών και Δημόσια Παιδεία.
“Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης – αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.
Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη – άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο.”
Όντως στο παραπάνω κείμενο δεν χρησιμοποιείται πουθενά η λέξη “δίδακτρα”. Θα θέλαμε λοιπόν να μας διευκρινίσει (ως δημοσιογράφος και φιλόλογος που είναι) πως θα ήθελε να αποκαλούμε αυτά τα 60€ που θα καλείται να πληρώνει η κάθε οικογένεια κατά μέσο όρο. Για να μην αναφερθούμε στο ότι στο “μέσο όρο” εξισώνονται οι οικονομικές δυνατότητες ενός συλλόγου γονέων στην Νέα Ιωνία με π.χ. αυτόν στο Δήμο Ψυχικού.
Αναμφίβολα, κανείς δεν κλείνει τα μάτια του ούτε στη σημερινή κατάσταση της Παιδείας, παρά τις φιλότιμες και μεγάλες προσπάθειες της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών (διορισμένων, αναπληρωτών και ωρομίσθιων), ούτε στην πραγματικότητα της παραπαιδείας. Ειδικότερα εμείς οι καθηγητές της Εργατικής Λέσχης Νέας Ιωνίας “Υδραγωγείο” που εδώ και τρία χρόνια προσφέρουμε δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία σε παιδιά της περιοχής που το έχουν ανάγκη, αντιλαμβανόμαστε στο έπακρο τους ταξικούς φραγμούς του σημερινού συστήματος Παιδείας.
Δεν μπορούμε όμως να μη σχολιάσουμε το λογικό άλμα του συλλογισμού του κ. Τριανταφυλλίδη πως για την κατάσταση που έχει φτάσει η παιδεία δεν φταίνε τα κενά και οι ελλείψεις καθηγητών, ούτε το χαμηλό ποσοστό δαπανών για την παιδεία του κρατικού προϋπολογισμού. Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στα σχολεία μάλλον αποτελεί πολύ ριζοσπαστική πρόταση, ειδικά αν σκεφτούμε ότι πρώτα από όλα πρέπει να σώσουμε τους τραπεζίτες.
Το χειρότερο όμως πίσω από την όλη λογική, είναι ότι προσπαθεί να εδραιώσει την άποψη που λέει ότι για να έχεις μία παροχή και ιδιαίτερα ενός κοινωνικού αγαθού όπως η Παιδεία, θα πρέπει να πληρώσεις. Μία λογική που προσπαθεί να καταργήσει τον δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και αρχικά να επιβάλει δίδακτρα σε αυτούς που (με τα δικά τους κριτήρια) μπορούν και μετά σε όλους.
Όσο για τις δηλώσεις ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές απόψεις του κ. Τριανταφυλλίδη, που “τυχαία” έχουν δημοσιευθεί στο επίσημο δημοσιογραφικό όργανο της κυβέρνησης, έχουμε να πούμε ότι δεν τις πιστεύουμε. Ο πρώην απολυμένος της ΕΡΤ3 και νυν βολεμένος στην υπηρεσία των μνημονίων και της τρόικας λειτούργησε σαν “λαγός” στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που ως στόχο έχει να επιβάλλει τις πιο αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και τελικά την διάλυση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου.
Το σχολείο της αγοράς, των διδάκτρων και των voucher, δεν θα περάσει.
Η απάντησή μας σε αυτές τις προτάσεις μπορεί να είναι μόνο μία:
ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ!!!